Sidor

måndag 11 juli 2011

Rosa

Lotta "kör" Rosa

Idag har jag varit på kurs hos Åsa på Quiltpassion. Jag fick lära mig att sy på Rosa. Så roligt det var! Det var jag och Lotta. Lotta och jag har träffats innan på handquiltningskursen i Malmö på Quiltameva. Men tillbaka till Rosa. Så skoj och så fint det blev. Det är bara frågan om när jag ska komma tillbaka och sy på henne igen. Jag har regnbågsquiltarna som kommer bli jättefina om jag quiltar de på Rosa och för att inte prata om mammas gröna täcke. Det är bara ett måste eftersom det kommer bli så stort. Det drar verkligen i sytarmen. Lotta var jätteduktig på frihandsquiltning med Rosa. Jag håller mig nog helst till färdiga mönster, dock inga hjärtan.
AnnetteL:s lilla BOM
FastFlowerQuiltblocken
Jag har sytt klart det tredje broderiblocket till AnnetteL:s lilla BOM och blocken är klara till Fast Flowerquilten. Det känns som det är mycket på gång. I veckan har vi varit iväg med husvagnen. Vi stannade på Skreacamping och det blev mycket bad och det obligatoriska besöket på Ullared. Med mig hade jag, förutom kära svärmor och älskade dottern,en härlig väninna som inte besökt varuhuset sedan hon var barn. Hon var lite tveksam först, eftersom de hade kört motorcykel, men efter att jag hade lovat att eventuella (som om det går att vara där utan att handla?) inköp kunde åka med oss hem, så hängde hon med. Jag kan lova er att nästa gång är hon inte lika svår att få med. resten av sommarlovet kommer jag att vara på hemmaplan. Funderar på att åka till Margareta på Quilthjärtat. Hon har en hemlig kurs på onsdag och jag är lite sugen. Nu är det ju inte många dagar kvar till vi ska ha vårt syläger. Det finns en plats kvar, så är det någon som känner sig sugen är det att bara att höra av sig. Vi startat på torsdagen den 28:e juli.

Emma behövde påfyllning. Hatten var praktisk i vimlet.
Sköt om er!

Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar