Sidor

fredag 22 juli 2011

Klar!

Oj, oj, oj! Nu är den klar. Sent i går kväll klippte jag de sista trådarna på FastFlowerquilten. I måndags var jag hos Åsa och quilta den på Rosa, men eftersom jag och mätningen inte har varit de bästa vännerna den sista tiden blev det till att justera lite hemma och sedan avsluta quiltningen vid Horisonten. Jag är mycket nöjd med lukkekanten. Jag tyckt det har varit svårt att få till den, men nu börjar det att sitta. Det var jätteroligt att sy på Rosa och nu vet jag precis hur jag ska och inte ska göra till nästa gång. Framför allt ska det finnas massor av extra av vadd och baksida.

Nästa projekt blir mammas täcke i grönt också ska jag hitta ett bra handquiltningsmönster till BOM:en. Någon som något bra tips om var jag kan hitta det? Sedan gäller det att börja förbereda vårt syläger som startar på torsdag. Det ska köpas in en hel del mat och baka lite kakor. Vi måste ju hålla blodsockret på en jämn balans för att åka sy i en hel vecka. Det ska bli så skoj att få träffa alla och komma igång. Sy lungt och mycket för det verkar bli en helg med rikigt syväder.

Kram Marie
Jag höll nästan på att glömma att ta kort på mitt första Rosaprojekt!
Framsidan
Baksidan som blev lite psykodelisk med det sickzack mönstrade tyget.
Närbild på quiltningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar