Sidor

tisdag 12 juli 2011

Ett steg i rätt riktning


FastFlowerQuilt
Idag har jag monterat blocken till Fast FlowerQuilten. För att heta fast går den inte speciellt fast för mig, men det kan bero på omständigheterna. Det är ju trots allt sommar och semester. Det var lite svårt att hitta en bra plats för fotografering. Jag har inga bra väggytor inne att hänga upp större arbeten och ute verkade det blåsa halv storm överallt. Utom på ett ställe, vid min bil. Så den fick ställa upp som designwall. Nu ska jag sy dit bårderna och påta ihop bakstycket, som nästan blir som framsida det med.

Idag hittade jag påsen med saker som jag köpte hos Anna i Förslöv. Tänk att jag kan glömma bort sådana godbitar. Det blev lite baksides tyg till mammas quilt, broderimönster och knappar. De fick barnen välja eftersom de hade väntat snällt på mig.
Annalunda fynd

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar