Sidor

tisdag 22 februari 2011

Nu är det skoj!

Allting blir mycket roligare när alla måsten är klara. Ska väl helt ärligt säga att det finns en hel del måsten kvar, men de handlar inte om quilt och sy. Så därför kan de få stå till sidan. ;-) Lilltjejens täcke börjar ta form. Det ska in vitprickigt på längden också, men det fick inte plats på bordet. Det var lite pilligt att få till de centrerade blommorna och vi får se om det vitprickiga tyget räcker. Jag gör ju inte rikigt som det står i beskrivningen, det hade varit för lätt. Så här ser det ut nu. Jag längtar redan till jag får tid att sätta mig med det nästa gång. Det handlar bara om prioritering. Imorgon blir det BVC besök och passning av den blivande storebrodern. Han har tydligen snöat in på husvagnar. Får väl höra med honom vad han har att säga om saken. Jag har ju viss erfarenhet, uppvuxen med husvagn som jag är. Vi får väl se, han kanske till och med vill prova. Maken och barnen brukar sova någon natt här hemma. Nu ska jag strax ge mig av till kören. Kanske jag orkar sy lite när jag kommer hem.
/Marie

2 kommentarer:

  1. Visst blir man! Jag inser att den kommer att bli prickig. Härligt!

    SvaraRadera