Sidor

måndag 21 februari 2011

Jag har inte glömt er!


 Utan jobbet kräver sitt. Jag ska göra 26 utvecklingssamtal och har nu gjort 22. Dvs jag närmar mig slutet. Nu är det sportlov och kanske, kanske blir det lite tid att sy. Jag ska bara ta hand om lite feber, röda utslag och tyvärr har vi fått räliga småkryp med hem från förskolan. Mitt kaledeoskop har blivit en fin kudde. Den var nästan klar, men så tyckte jag ändå till slut att det var värt att bakåtsy för att få den ytterligare bättre. Jag har fått offra ganska många spetsar för att få den rak.

Mina första två stickprojekt har avslutats. Det blev ett par handledsvärmare till mig och ett par benvärmare till lilltjejen. De blev väl inte helt perfekta och så ska det väl vara. Hur ska jag annars kunna bli bättre? Jag går nu och funderar på vad som ska bli nästa stickprojekt.

Vi väntar en ny liten kusin så jag och den blivande mamman letade upp ett fint mönster och plockade ut tyger hos Åsa på Quiltpassion. Det är lyx att ha en bra quiltbutik så nära. Mönstret heter Babyquilt Lavendel och kommer från Quiltbiten, men som ni ser på bilder här nere så är det helt andra tyger än lavendel som jag ska sy i. När var hos Åsa sist hade hon skrivit ut det här härliga mönstret från Allpeoplequilt.com. Det kändes direkt att det vill jag göra och det stämde så bra med babyquilten. Det kan ju hända att det blir lite tyg över så jag göra en till mig! Jag ha redan funderingar på lite olika varianter. Jag vågade komplettera lite med en gång.


Jag är ju trots allt sådan att jag helst vill bli klart med ett projekt innan jag sätter igång med nästa. Så därför var det bara att sätta fart och få den röda regnbågsquilten klar. Eller nästan i alla fall. Toppen är klar. Vi får väl se när den blir helt klar. Jag har nog sytt lika mycket bakåt som framåt på den här, men är ganska nöjd med resultatet. Jag har länge funderat på att sy en stjärna, men har inte riktigt vågat för det verkade pillig. Det var det också, men inte alldeles det värsta. Det sista på min to-do lista var att uppdatera bloggen och det har jag nu. Så håller vi oss friska och glada så får jag nog sytt lite det här lovet.
Sy lugnt alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar