Sidor

lördag 26 februari 2011

Det är toppen!

Nu är toppen klar på babyquilten. Det har varit lite pusslande, men så är det inte mycket som hamnar i scraplådan. Nu får den ligga lite. Den ska ha en kurvig kant och det kräver att jag samlar lite mod. Så är det ofta när jag ska göra något nytt, jag vill gärna gå och smaka på det lite först innan jag ger mig in i det. Precis så är det med samplerquilten just nu. I huvudet börjar Hawaiiblocket ta form, men det dröjer nog innan det kommer i tyg. I kväll är det 30 årsfest och imorgon är dags att dra igång jobbdelen av hjärnan. Det brukar gå lite trögt efter en sån här härlig syvecka, som jag, faktiskt, måste säga att det här har varit. Samtidigt har jag aktiverat delar av hårddisken som ger sköna svallvågor in i andra delar som är lite torrare. Som en quiltkollega säger, att quilta är friskvård. Det är jag inte sen att påpeka för chefen. Alla måste inte ut och springa eller gymma, någon kan faktiskt sy!

Sy lugnt

4 kommentarer:

  1. Vad du har gjort mycket fint, i har sportlov denna vecka, undrar om jag ska ta semester?

    Kramizz/Doris

    SvaraRadera
  2. Tack Doris! Det är väl inte mycket att tveka på, lite mys med lilltjejen och grabbarna är väl aldrig fel.

    /Marie

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Tipsade mamma om din blogg och dina bilder, hon är helt såld! Kramar

    SvaraRadera
  4. Kul att hon gillar det. Hälsa henne. Kram Marie

    SvaraRadera