Sidor

lördag 18 juni 2011

Maja är här!

Äntligen är hon här, Maja. Det är detta lilla underverk som ska få det rosa täcket. Hon lät vänta på sig, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller hur det nu är. Sommarlovet har börjat och det startar med perfekt syväder, men mindre perfekt badväder. Vi får hoppas det blir lagom fördelning på båda. Mina fantastiska barn med föräldrar gav mig en fin gul afrikansk lilja. Jag blev jätteglad för vi håller på att fixa i trädgården och den är jättefin.

Nu har jag fått dit kanten på den gula. Det blev en svart med fina fjärilar. Tack Åsa på Quiltpassion hjälpen! Ursäkta att fotot är lite suddigt, men fotograferingen fick bli mellan regnskurar.Annettes BOM går också framåt och det är bara lite på texten på del två kvar. Det ska bli skoj att fortsätta. Börjar bli rädd att jag har glömt hur handquiltar innan jag blir kvar. Då får jag väl gå en kurs till.  Jag får kämpa vidare i kväll.

Sykramar Marie

PS Nu är det bara en och halv månad till vi ska sy på Fredshög!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar