Sidor

söndag 21 oktober 2012

Så var det äntligen dags igen

Jag känner att mina klischer börjar ta slut. För det är helt uppenbart att jag hinner inte uppdatera bloggen så ofta som jag skulle vilja. För att få veta vad jag har gjort sedan sist får jag dyka in på minneskortet och leta efter lite bilder.Vi startar i slutet av juli på väg hem från semestern och avslutar med helgens bravader.



 På väg hem från semestern svänger vi inom Förslöv och Annalunda. Det gröna till vänster skulle bli en väska till det fantastiska bröllopet vi skulle på i september. Tanken var att det skulle bli en Saraväska och självklart skulle de andra fruntimmersväskorna följa med hem. Tyvärr räckte inte tiden till. Däremot har jag använt charmpackarna till höger. Kolla längre ner får du se.
Strax efter terminen startade fick jag höra att Husqvarnabutiken i Helsingborg skulle stänga så det blev så klart en tur dit. De röda tygerna blir fina julgardiner.


På väg upp till Quiltköping stannade vi till i Kinna och handlade på Skroten.
 
Dessutom blev det ett stopp i Borås och Furulunds där jag hittade dessa ljuvliga velourtyger.Nu ska jag bara hitta ett mönster...



 Väl framme blev det ett besök i Syverkstans monter. Hoppet ett få sy hennes fina babyserie har inte övergett mig än. Säkert är det dock att det blir någon annans bebis.

Batiktyger är aldrig fel.

I Annalundas monter hittade jag prickigt.
Denna tidning såldes för endast 20kr!


Detta var min favorit på utställning. Jag stod en lång stud och bara funderade på hur den var sydd. Fantastiskt arbete.
Väl hemma har jag varit på Quiltlana. Eva från Quiltameva visade den fina vindsnurran ovan som jag bara var tvungen att prova och då kom Charmpackarna väl till pass. Den blåvita flätan nere har jag sytt en gång tidigare, men har slarvat bort. Var bara tvungen att prova om jag kunde igen.
Till slut vill jag avsluta med lillskruttans grytlapp/grytunderlägg/duk till  sin farmor. Det var många "jag kan själv". Måste säga att hon är duktig för att inte vara äldre. Tyvärr kommer vi inte alltid i håg att fotografera allt hon gör.

Sköt om er där ute!

2 kommentarer:

  1. Du, som jag ser det så kan man tycka om att sy i lappteknik och vara intresserad av det. Men för den skull är det ju inte säkert att man alltid har så mycket tid att "lägga på sitt intresse". Då är ju bloggar ett fantastiskt ställe att "träffa och se" andra likasinnade och åtminstone få utlopp för lite av sitt intresse.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Roligt at du är i etern igen!!Förstår att tiden inte räcker till att uppdatera bloggen,, du har ju så många fina tyger att ta hand om först!!Kram

    SvaraRadera