Sidor

måndag 16 juli 2012

Blind date

Idag har jag varit på blind date i quiltningens tecken. I förra inlägget skrev jag om att det sak vara Quiltlana i närheten av Landskrona i slutet på september och att jag anmält. Madeleine som håller i det hördes av och det visade sig att vi delade en önskan att åka till Quiltköping som också är i spetember. Madeleine hade redan bokat rum och hon var så fantastiskt snäll att hon kunde tänka sig att låta mig åka med i bilen! Fast vi var överrens om att det kanske var bra om vi träffades först. Därav blind daten idag. Det gick jättebra och Madeleine var precis så trevlig som hon lät i telefon, så nu har jag också bokat ett rum. Tack för en trevlig fika, jag ser fram emot vår roadtrip.

Jag hade trevligt besök av Josefine och Casper. Josefine är superintresserad av att pyssla och då främst med tyger. Därav hennes besök, lillebror Casper fick hänga med som lekkompis till Anton. Vi kan konstatera att mitt syrums 7 kvadratmeter fylldes till bristningsgräns med pyssel. Emma var på golvet med sina kreationer, Josse sydde en hårhandduk och startade på lapptäcke med snabba trianglar. Efter ett tag hade vi smittat Casper också och sydde en kudde. Det är härligt med kreativa barn! Till Emmas docka har vi sytt lite småsaker som ett förkläde och en handduk.

Jag har fortsatt med mitt väskprojekt. Väskan är justerad så att datorn kan stuvas ner. Jag har också sytt en plånbok, en snäppbörs och ett bokomslag. Tanken är att det ska bli ett par saker till i min lilla serie. Än är det dock inte klart vad det blir.










Igår fick jag ett tyg av min svägerska. Hon önskar att jag sy en sommarklänning till dotter av det och det säger jag inte nej till. Vi hittade ett mönster på en Madickenklänning i mammas gömmer, så den får det bli. Skoj med nya projekt.

Till sist vill jag skicka ett stort tack till Skövde Symaskiner som så snällt skickar en ny stygnplåt till mig när jag haft sönder min. Det går inte att sy sicksack med APC inkopplad.

1 kommentar:

  1. Tack själv för trevlig fika och sällskap! Kommer säkert att bli jättetrevligt!
    Jag skickar ut Quiltlanainbjudan via mail till dig så kan du skicka den vidare till andra om du vet någon som är intresserad. Finns kanske någon som sitter här och läser...

    SvaraRadera